Van der Valk A4 Schiphol zat niet stil tijdens de lockdowns
Een van de grootste hotels van Nederland staat aan de A4 bij Schiphol; Van der Valk A4 Schiphol heeft de Corona lockdowns slim benut; het hotel werkte aan haar capaciteit en moderniseerde haar evenementsruimtes , restaurants en brasserie. “Ik kon geen boormachine meer zien” vertelt Bill van der Valk, de jonge directeur van het hotel. Nog steeds worden de puntjes op de ‘i’ gezet in het enorme complex. Met al die uitbreidingen is er ook een extra uitdaging: personeel. Het hotel trekt internationaal nieuwe medewerkers aan om in de behoefte te kunnen voorzien.
Ook worden er slimme oplossingen uitgerold zoals een automatische check-inn counter en schoonmaakrobots. “Slimme oplossingen zoals deze helpen ons om tijd vrij te maken voor waar het echt om gaat: aandacht voor de gasten”.
Cobi 18 schrob robots helpen met de dagelijkse reiniging van vloeren
“Het reinigen van de vloeren met zoveel gasten en bezoekers van evenementen vraagt veel aandacht, meerdere reinigiungsrondes per dag zorgen voor een schone maar ook veilige vloer. Deze werkzaamheden kunnen makkelijk overgenomen worden door Cobi 18, de autonome schrobzuigmachine van ICE; dat scheelt ons veel tijd!” aldus Bill.
Hoe werkt Cobi?
Aan het einde van een event zorgt Cobi 18 voor het reinigen van alle harde vloeren. Als er nog wat kleine restanten vuil liggen is dat geen probleem want deze volautomatische schrobzuigmachine neemt tijdens het nat reinigen ook direct klein veegvuil mee. Vooraf kan Cobi 18 al geprogrammeerd worden op de gewenste tijd zodat er niemand fysiek op de “startknop’ hoeft te drukken.
Cobi werkt met een zogenaamde QR Homelocation Code als vertrek- en eindpunt. Op elk van deze HLC’s kunnen 6 routes geprogrammeerd worden. Daar is geen laptop voor nodig. “Cobi werkt volgens het ‘teach & repeat’ principe en dat is nu precies waarom Cobi zo makkelijk in gebruik is. De machine leest de code, je kiest voor een ‘Auto-fill of Copy Cat’ modus en je laat Cobi zien welk gebied hij moet gaan reinigen”. Nadat de route geleerd is voert de Cobot de route uit, indien gewenst meerdere keren. Daarbij zorgt de AI (kunstmatige intelligentie) ervoor dat de machine obstakels herkent en ontwijkt, ook in zeer dynamische gebieden. Cobi slaat daarbij niets over!
Consistente reiniging, óók tijdens openingsuren
Cobi kan meerdere keren per dag worden ingezet en dat is natuurlijk winst voor schoon! Voorheen werd er ééns per dag machinaal gereinigd maar met de inzet van Cobi kan het Van der Valk team ervoor kiezen wanneer en hoe vaak per dag wordt gereinigd. “En dat is natuurlijk ideaal in veranderende weersomstandigheden geeft Bill aan, bij regenachtig of winters weer kan Cobi extra rondes maken zodat de vloer goed bijgehouden wordt en dat vermindert het risico op uitglijden én geeft een schoon beeld, daarbij is Cobi niet ziek of minder nauwkeurig”. Knipoogt hij. Gasten kijken er niet helemaal meer vreemd van op. Cobot’s worden ook voor andere toepassingen ingezet in Horeca maar natuurlijk, innovaties zoals schrobcobot’s zijn interessant en cool en daarom leuk om te zien!